مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 آذر 1401 ساعت 06:252022-11-27بين الملل

سازمان ملل خواستار رفع موانع تحصیلی برای دختران افغانستان شد


کارشناسان سازمان ملل با ابراز نگرانی از وضعیت زنان افغانستان از طالبان خواستند تا مانع تحصیل دختران نشوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از داون، گروهی از کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل از رفتار گروه حاکم طالبان در افغانستان انتقاد کرده و بویژه نوع رفتار طالبان با زنان را به شدت مورد انتقاد قرار دادند.

در بیانیه ای که روز شنبه از سوی مقر سازمان ملل در نیویورک منتشر شد، یازده کارشناس مستقل حقوق بشر که از سوی سازمان ملل منصوب شده اند، خاطرنشان کردند که طالبان افغانستان دچار نقض فاحش حقوق اولیه شهروندان و زنان شده اند.

کارشناسان خاطرنشان کردند: در حالی که دختران افغانستان از تحصیلات متوسطه محروم هستند، ورود زنان به مکان های عمومی مانند پارک ها و سالن های ورزشی ممانعت شده است.

کارشناسان همچنین خاطرنشان کردند که ممنوعیت دسترسی زنان به پارک ها، فرصت تفریح و ورزش و فعالیت های تفریحی را از کودکان سلب می کند.

در این بیانیه همچنین آمده است که مردانی که زنان را با لباس های رنگارنگ یا بدون پوشش صورت همراهی می کردند، توسط نیروهای طالبان مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند.

تمام 11 ناظر حقوق بشر از طالبان خواستند تا به تمام تعهدات حقوق بشری بین المللی که بر عهده افغانستان است، پایبند باشند، استانداردهای حقوق بشر را که افغانستان آزادان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان ملل خواستار رفع موانع تحصیلی برای دختران افغانستان شد

سازمان ملل خواستار رفع موانع تحصیلی برای دختران افغانستان شد