مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 آذر 1401 ساعت 16:252022-11-26دانش

دستگاه الکتروفیزیولوژی برای ثبت سیگنال های مغزی طراحی شد


محققان کشور موفق به طراحی و ساخت دستگاه الکتروفیزیولوژی برای ثبت سیگنال های مغزی شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، به منظور توسعه فعالیت های تحقیقاتی درحوزه های علوم اعصاب شناختی، محققان و متخصصان یک شرکت دانش بنیان با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی موفق به طراحی و ساخت دستگاه ثبت الکتروفیزیولوژی شدند.

دکتر امید شعاعی مدیر شرکت دانش بنیان تولید کننده این دستگاه گفت: دستگاه الکتروفیزیولوژی درثبت سیگنال های مغزی تک نورون درمحیط های آزمایشگاهی و پژوهشی استفاده می شود.

وی افزود: محققان و پژوهشگران بویژه در حوزه های علوم اعصاب شناختی می توانند با بررسی و تحلیل سیگنال های الکتریکی سلول های نورون های عصبی ذخیره شده توسط این دستگاه ، فرایند مولکولی و سلولی مغز و اختلالات و نارسایی های مرتبط مغزی را شناسایی و از این یافته ها برای رفع و درمان نارسایی ها و مشکلات دراین زمینه اقدام کنند.

وی تصریح کرد: ثبت سیگنال های عصبی برای مشاهده و مطالعه ادراک، تصمیم گیری و یادگیری در مغز برای رمزگشایی از فرآیندهای هسته های فیزیولوژی و محاسباتی مغز ضروری است.

شعاعی خاطر نشان کرد: دستگاه ثبت الکتروفیزیولوژی با بهره گیری از توان متخصصان علمی و فنی و با کیفیت بالا و برخوردار از سطح فناوری پیشرفته و با قیمت مناسب طراحی و ساخته شده و ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگاه الکتروفیزیولوژی برای ثبت سیگنال های مغزی طراحی شد

دستگاه الکتروفیزیولوژی برای ثبت سیگنال های مغزی طراحی شد