مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 آذر 1401 ساعت 11:002022-11-23اقتصادي

شارژ باتری خودروی الکتریکی تنها در 72 ثانیه!


یک باتری جدید که برای خودروهای هیبریدی ساخته شده است، تنها ظرف 72 ثانیه شارژ می شود که با فناوری جدید خود می تواند استقبال گسترده از خودروهای برقی در شهرهای کوچک را افزایش دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، فناوری باتری جدیدی که توسط یک استارتاپ سوییسی موسوم به موراند(Morand) توسعه یافته است، می تواند باتری های وسایل نقلیه الکتریکی(EV) را در زمان کمتری نسبت به پر کردن مخزن سوخت یک خودروی موتور احتراق داخلی(ICE) در پمپ بنزین شارژ کند.

این فناوری جدید که می تواند خودروهای الکتریکی را تنها در 72 ثانیه شارژ کند، یک سیستم هیبریدی است که از فناوری باتری های سنتی و ابرخازن ها استفاده می کند.

فناوری جدید باتری هیبریدی بر اساس گزارش موسسه نفت آمریکا(API)، میانگین زمانی که یک دارنده خودروی موتور احتراق داخلی برای پر کردن مخزن سوخت خود صرف می کند، 2 دقیقه است.

این در حالی است که سیستم باتری هیبریدی الکتریکی جدید به نام ای تکنولوژی(eTechnology) تقریباً این زمان را به نصف کاهش می دهد که در نهایت می تواند مشوق بزرگی برای پذیرش و استقبال گسترده تر از خوودروهای برقی باشد.

به گفته شرکت موراند، یکی دیگر از مزایای این فناوری این واقعیت است که می تواند طول عمر بسیار بیشتری نسبت به باتری های لیتیوم-یونی که به طور سنتی در خودروهای الکتریکی استفاده می ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شارژ باتری خودروی الکتریکی تنها در 72 ثانیه!

شارژ باتری خودروی الکتریکی تنها در 72 ثانیه!