مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 آبان 1401 ساعت 12:152022-11-12سياسي

پول برای تعیین حریم نداریم


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان با بیان این که 250 اثر تاریخی در این استان به تعیین فوری و اضطراری حریم نیازمند هستند، گفت: در چهار سال اخیر هیچ اعتباری برای تعیین حریم محوطه ها و تپه های باستانی در استان زنجان اختصاص نیافته است.

- به دنبال اظهارات رییس جمهور درباره اهمیت و حساسیت تعیین حریم آثار تاریخی با تاکید بر این که اختلالی در کسب وکار و معاش مردم ایجاد نکند، سید سعید صفوی ـ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان ـ درباره وضعیت تعیین حریم و عرصه در این استان به ایسنا گفت: 791 اثر از آثار تاریخی و فرهنگی استان زنجان در فهرست ملی به ثبت رسیده است که 29 اثر از آن ها دارای حریم ابلاغی و شش اثر دیگر حریم مصوب دارند و در انتظار ابلاغ هستند.

همچنین پنج پرونده تعیین حریم را برای امسال آماده کرده ایم که باید به شورای ثبت ارسال شوند.

او با بیان این که حدود 250 اثر از آثار زنجان نیازمند تعیین حریم اضطراری هستند، اظهار کرد: در استان زنجان از میان آثار تاریخی، بیشتر تپه ها و محوطه های تاریخی هستند که به تعیین اضطراری حریم نیاز دارند.

بسیاری از بناها و آثار تاریخی که در داخل شهر و روستاها قرار گرفته اند، یا تعیین حریم شده اند یا در پوشش حمایتی ضوابط بافت و بازار تاریخی زنجان قرار دارند و نیازی به تعیین حر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پول برای تعیین حریم نداریم

پول برای تعیین حریم نداریم