مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مهر 1401 ساعت 11:472022-09-28اقتصادي

درآمد کارگزاری ها دوباره اُفت کرد


در شش ماهه نخست امسال بورس عملکرد ضعیفی داشت و نقدینگی زیادی از بازار سرمایه خارج شد و به واسطه همین عملکرد انتظار می رود که درآمد کارگزاری ها کاهش یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک ، بورس امسال برخلاف وعده های دولتی روی مدار نزول بود و می توان در نیمه نخست سال 1401 بورس روی خوش به خود ندید.

برای نمونه میزان فروش سهامداران در شش ماه اخیر 26 هزار و 562 میلیارد تومان شد و به نوعی در 14 ماه اخیر بازار تنها شاهد خروج سرمایه بوده است.

در شهریور ماه نیز خروج نقدینگی از بازار بسیار قوی بود و درآمد کارگزاری ها در این ماه به 184 هزار میلیارد تومان رسید که در مقایسه با یکسال گذشته نصف شده است.

بر اساس آمار فردای اقتصاد، میزان معاملات کارگزاری های فعال در بازار به 183 هزار و 800 میلیارد تومان رسیده که 108 هزار و 203 میلیارد تومان یعنی 85 درصد آن توسط معاملات آنلاین انجام شده است.

همچنین 74 هزار و 616 میلیارد تومان نیز به صورت عادی بوده است.

بر اساس روال های اخیر، درصد بالایی از معاملات تنها در انحصار چند کارگزاری بود، به طوری که نیمی از معاملات این ماه تنها از کانال 10 کارگزاری صورت گرفت.

در صدر این خرید و فروش ها نیز همچنان کارگزاری مفید به عنوان برترین واسطه بورسی قرار دارد، به طوری که ارزش دادوستدهای ثبت شده در کارگزاری مفید در ماه گذشته به حدود 24 هزار و 586


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درآمد کارگزاری ها دوباره اُفت کرد

درآمد کارگزاری ها دوباره اُفت کرد