مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مهر 1401 ساعت 16:482022-09-26اجتماعي

بارش های پاییزی در اصفهان از اواسط آذرماه آغاز می شود


مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: آخرین مدل خروجی هواشناسی نشان می دهد که بارش های مؤثر پاییزی در سال 1401 در منابع آب بخش کشاورزی با تأخیر زمانی دیرتر از زمان موعد خود و از آذرماه آغاز خواهد شد.

- منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به آغاز سال زراعی 1402-1401 اظهار داشت: میانگین بارش در سال زراعی گذشته در استان 123 میلی متر بوده است که نسبت به بلندمدت بین 22 تا 50 درصد در مناطق شرقی و غرب استان کاهش داشته و بیشترین کم بارشی استان مربوط به مناطق شرق و مرکز اصفهان است.

وی با بیان اینکه در بهار امسال هیچ بارشی را نداشته ایم و افزایش میزان تبخیر سطحی و کاهش رطوبت خاک سبب تشدید شرایط خشکسالی طی سال آبی 1401-1400 شد، افزود: بررسی وضعیت خشکسالی استان با توجه به شاخص SPEI منتهی به آخر شهریور 1401 در یکسال زراعی نشان از افزایش پهنه خشکسالی دارد به طوری که 98 درصد از مساحت استان درگیر خشکسالی بلندمدت است.

شیشه فروش با بیان اینکه کم بارشی در استان اصفهان به طور محسوس در پاییز 1401 ادامه خواهد داشت و بارندگی ها از اواسط آذرماه آغاز خواهد شد، بیان کرد: آخرین مدل خروجی هواشناسی نشان می دهد که بارش های مؤثر پاییزی در سال 1401 در منابع آب بخش کشاورزی با تأخیر زمانی دیرتر از زمان موعد خود و از آذرماه آغاز خواهد شد و بیشترین ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بارش های پاییزی در اصفهان از اواسط آذرماه آغاز می شود

بارش های پاییزی در اصفهان از اواسط آذرماه آغاز می شود