مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مرداد 1401 ساعت 06:022022-08-10پزشكي

نسخه خاص طب ایرانی برای درمان همه بیماری ها/ توزیع متخصصان طب ایرانی درکل کشور


مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت گفت:طب ایرانی طب کلی نگر است و یک متخصص طب ایرانی می تواند در همه حوزه های پزشکی ارائه خدمت کند؛ اما بر اساس علاقه مندی، - گروه سلامت خبرگزاری فارس:  طب ایرانی به عنوان یکی از طب های سنتی مهم در جهان از قدمت هزار ساله ای برخوردار است و آموزه های آن از سالیان گذشته راهگشای درمان بیماران بوده است.

این طب که بیشتر با نام طب سنتی در جامعه شناخته می شود دارای دفتری در ساختار وزارت بهداشت است که همواره سعی داشته از دانش متخصصان و منابع علمی این طب در کنار طب رایج در پیشگیری و درمان بیماران مختلف استفاده کند.

برای آشنایی با آخرین وضعیت فعالیت طب ایرانی و برنامه های مختلف وزارت بهداشت در این حوزه با نفیسه حسینی یکتا، مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت به گفت وگو نشستیم تا باکم و کیف برنامه های وزارت بهداشت در این حوزه آشنا شویم.

خانم دکتر!در نگاه عموم مردم طب سنتی مصطلح است؛بالاخره طب سنتی بگوییم یا طب ایرانی؟ طب سنتی و طب ایرانی یک تعریف دارد و مجموعه ای از منابع معتبر داریم که بر اساس آن پژوهش ها و خدمات درمانی و آموزشی ارائه می شود.

اینکه کلمه طب ایرانی را بکار می بریم همزمان با رویکر جهانی است؛ یعنی دنیا آمده کلمه طب سنتی را از کنار مکاتب درمانی خارج کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نسخه خاص طب ایرانی برای درمان همه بیماری ها/ توزیع متخصصان طب ایرانی درکل کشور

نسخه خاص طب ایرانی برای درمان همه بیماری ها/ توزیع متخصصان طب ایرانی درکل کشور