مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مرداد 1401 ساعت 08:372022-07-31اقتصادي

نیمه پر لیوان بارش های اخیر/ افزایش 9.5 میلیون متر مکعب ذخیره آب سدهای استان تهران


مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه ای استان تهران گفت: به طورکلی این سامانه 9/5 میلیون متر مکعب حجم آب ورودی به سد های تحت پوشش شرکت آب منطقه ای تهران را بالا برد.

- محمد شهریاری مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه ای استان تهران در گفت وگو با خبرنگار فارس در تهران اظهار کرد: با توجه به سامانه بارشی که در سطح کشور و به نوعی در سطح حوزه عملکرد استان تهران مستقر بود و فعالیتی که این سامانه داشت خوشبختانه شاهد بارش خوبی بوده ایم و در همین چند روز فعالیت در حوزه عملکرد استان 22 و 3 دهم میلیمتر بارش داشته ایم که اگر بخواهیم این میزان بارندگی را با مدت مشابه سال گذشته و حتی متوسط بلندمدت مقایسه کنیم خوشبختانه افزایش چشمگیری را نشان می دهد.

وی گفت: از ابتدای مهر ماه لغایت 8 مردادماه 203 و 4 دهم میلیمتر بارش داشتیم که این میزان در مقایسه با مدت مشابه متوسط بلندمدت 53 ساله که 273/5 میلیمتر بوده همچنان کاهش را نشان می دهد.

اما تا قبل از فعالیت سامانه بارشی اخیر  میزان کاهش 34 درصد بود که خوشبختانه با بارشی که اتفاق افتاد اختلاف به 25/6 دهم درصد رسیده است.

شهریاری بیان کرد: طبیعتا فعالیت این سامانه بارشی اثرش را بر روی منابع آبی و ورودی سد ها گذاشته به نحوی که در سد ماملو افزایش 5/5 میلیون متر مکعبی،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیمه پر لیوان بارش های اخیر/ افزایش 9.5 میلیون متر مکعب ذخیره آب سدهای استان تهران

نیمه پر لیوان بارش های اخیر/ افزایش 9.5 میلیون متر مکعب ذخیره آب سدهای استان تهران