مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مرداد 1401 ساعت 08:522022-07-25پزشكي

برخورد قاطع با هرگونه کشتار غیرمجاز دام در کرمانشاه


مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: با کسانی که اقدام به ذبح غیربهداشتی، غیرشرعی و غیرمجاز می کنند، برخورد جدی و قاطع خواهد شد.

- حسین حیدری مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: در فصل گرم سال بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یکی از شایع ترین و کشنده ترین بیماری های مشترک میان انسان و دام محسوب می شود.

وی ادامه داد: عامل اصلی انتقال دهنده این بیماری از طریق گزش کنه آلوده به دام است که هیچ گونه علائم مشخصی در دام ندارد و خطر انتقال بیماری در انسان در هنگام ذبح یا ارتباط با لاشه دام آلوده (به دنبال تماس با پوست یا لاشه حیوان) وجود دارد.

  مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه کشتارهای غیرمجاز و غیربهداشتی را مهمترین عامل انتقال بیماری کریمه کنگو به انسان دانست و گفت: هم استانی های توجه کنند، از مصرف گوشت خام دام استیحصالی که خارج از نظارت های دامپزشکی توسط افراد ناشناس و خارج از چرخه نظارت استحصال می شود، خودداری کنند.

  حیدری از برخورد قاطع با کشتار های غیرمجاز خبر داد و افزود: از ابتدای سال تاکنون تحت عنوان اکیپ های مشترک و اکیپ های مستقر دامپزشکی بالغ بر 12 هزار مورد بازدید و نظارت بهداشتی از اماکن دارای پروانه صنفی و کشتارگاه دام طیور انجام شده و در این راستا با افراد تهدی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخورد قاطع با هرگونه کشتار غیرمجاز دام در کرمانشاه

برخورد قاطع با هرگونه کشتار غیرمجاز دام در کرمانشاه