مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 تیر 1401 ساعت 10:372022-07-07بين الملل

پهپاد «بیرقدار تی بی2» ترکیه در راه اوکراین


شرکت صنایع دفاعی ترکیه اعلام کرد که در همبستگی با تلاش مردم لیتوانی برای کمک به اوکراین، یک فروند پهپاد «بیرقدار تی بی2» به این کشور تحویل داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، شرکت صنایع دفاعی ترکیه بایکار اعلام کرد که روز چهارشنبه یک فروند پهپاد بیرقدار تی بی2 را با هدف رساندن آن به اوکراین، به لیتوانی تحویل داده است.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی ، لیتوانی اخیرا شاهد سازماندهی یک کمپین مردمی برای خرید پهپاد بیرقدار تی بی2 برای اوکراین بوده و این کمپین، طی 3 روز موفق به جمع آوری مبلغ 6 میلیون یورو برای این کار شده است.

متعاقباً و در پی این امر، شرکت ترکیه ای بایکار اعلام کرد که یک پهپاد بیرقدار تی بی2 را به صورت رایگان به لیتوانی می دهد.

مراسم تحویل این پهپاد روز چهارشنبه در پایگاه هوایی سیاولیای   با حضور آرویداس آنوسوسکاس وزیر دفاع لیتوانی و همچنین خلوق بیرقدار مدیر شرکت بایکار برگزار شده است.

مدیر این شرکت ترکیه ای در بیاناتی به یک شبکه تلویزیونی گفت که قدردانی عمیق خود را از مشارکت صدها هزار لیتوانیایی در کمپین کمک مالی برای خرید پهپاد برای اوکراین ابراز می کنم؛ شرکت ما پس از این اتفاق تصمیم گرفت همبستگی خود با کمپین مردمی لیتوانی را نشان داده و آن پهپاد را به صورت رایگان تحویل دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پهپاد «بیرقدار تی بی2» ترکیه در راه اوکراین

پهپاد «بیرقدار تی بی2» ترکیه در راه اوکراین