مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 تیر 1401 ساعت 12:522022-07-06اقتصادي

جزییات اتصال شبکه برق ایران و روسیه/ اجرای فاز مطالعاتی توسط پیمانکار ایرانی


بر اساس آخرین جزییات پروژه اتصال برق ایران و روسیه از طریق آذربایجان، فاز مطالعاتی پروژه مذکور توسط پیمانکار ایرانی در شرف پایان است و شروع فاز اجرایی در سفر وزیر نیرو به آذربایجان پیگیری می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، توسعه دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم به یکی از پیشران های فضای اقتصادی کشور تبدیل و بسیاری از اقداماتی که تا پیش از این نزدیک به محال تصور می شد، در حال حاضر به یک مسئله در دسترس بدل شده است.

اگر یک بازگشت چند دقیقه ای به آخرین روزهای دولت روحانی انجام دهیم و مرور سریعی بر وقایع اتفاق افتاده داشته باشیم، متوجه عمق رابطه نه چندان مثبت اقتصادی ایران با کشورهای همسایه به خصوص در حوزه برق خواهیم شد.

  * انفعال دولت روحانی در تعامل اقتصادی با کشورهای همسایه با وجود موقعیت راهبردی کشور به لحاظ جغرافیایی سیاسی در پازل انرژی دنیا و همچنین ظرفیت قابل توجه شبکه برق کشور در دولت گذشته هیچ اقدام کنش و برنامه ای در حوزه دیپلماسی برق مشاهده نمی شد،  بیش از سه سال در ابتدای دولت یازدهم، نقشه جامع انرژی کشور وجود نداشت و عملا کشور در فضای بلاتکلیفی به سر می برد.

در این فضا کشورهای همسایه در سایه انفعال ایران پروژه های گسترده ای را به پیش می بردند؛ برای مثال، قرار داد صادرات هزار مگاوات برق از مقصد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات اتصال شبکه برق ایران و روسیه/ اجرای فاز مطالعاتی توسط پیمانکار ایرانی

جزییات اتصال شبکه برق ایران و روسیه/ اجرای فاز مطالعاتی توسط پیمانکار ایرانی