مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 تیر 1401 ساعت 14:572022-07-04پزشكي

بلایی که ریزگردها بر سر پوست می آورند


استاد پوست و مو دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان اینکه آلودگی هوا و ریزگردها تنها بر سیستم تنفسی اثر ندارند و می توانند سایر مشکلات پوستی نیز ایجاد کنند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، رضا رباطی،استاد پوست با اشاره به اینکه ریزگردها و گرد و غباری که باعث آلودگی هوا شده، اثرات مخربی بر پوست دارند، اظهار کرد: آلاینده های محیطی خصوصا در زمان تشدید آلودگی می توانند بر سلامت پوست اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه پوست خارجی ترین ارگان بدن است که وسعت قابل توجهی نیز دارد، افزود: میزان مواجه پوست با آلایندهای محیطی خصوصا در دراز مدت می تواند از نظر سلامت پوست زیانبار باشد.

عضو هیأت علمی دانشگاه  با تاکید بر این که به لحاظ عملکردی آلودگی هوا و غلظت آلاینده ها تاثیراتی بر عملکرد طبیعی پوست دارند، هشدار داد: افت عملکرد حفاظتی پوست و افزایش نفوذ پذیری یکی از مهمترین اثرات ریزگردها و آلودگی هواست.

 رباطی ادامه داد: اختلال در عملکرد حفاظتی پوست می تواند طیف وسیعی از بیماری ها را ایجاد  و یا بیماری های زمینه ای پوستی را تشدید کند.

  ریزگردهایی که اگزما را تشدید می کنند وی با بیان اینکه انواع حساسیت های پوستی یا ضایعات اگزمایی از شایع ترین بیماری های پوستی ناشی از آلودگی هوا و ریزگردها است، ادامه داد: ضایعات اگزمایی در افرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلایی که ریزگردها بر سر پوست می آورند

بلایی که ریزگردها بر سر پوست می آورند