مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 تیر 1401 ساعت 19:222022-07-02اقتصادي

رییس کل اسبق بانک مرکزی فردا دادگاهی می شود


جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده ولی الله سیف و سایر متهمان فردا در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی برگزار خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، پیش از این دیوان عالی کشور با اعاده دادرسی متهمان پرونده مربوط به فساد بانکی موافقت کرده بود.

در این پرونده متهم ردیف اول، ولی الله سیف رییس وقت بانک مرکزی متهم به برهم زدن نظم و آرامش بازار ارزی کشور و زمینه سازی برای خرید و فروش غیر قانونی ارز به میزان 159 میلیون و 800 هزار دلار و 20 میلیون و 500 هزار یورو و همچنین اهمال و سوء مدیریت در دوران مسئولیت خود، به تحمل 10 سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

همچنین سید احمد عراقچی معاون وقت ارزی بانک مرکزی نیز متهم به برهم زدن نظم و آرامش بازار ارزی کشور و زمینه سازی برای خرید و فروش غیر قانونی ارز به میزان 159 میلیون و 800 هزار دلار و 20 میلیون و 500 هزار یورو و اهمال و سوء مدیریت در دوران مسئولیت خود به تحمل هشت سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

پیش از آن نیز اخباری مبنی بر دستور رهبر انقلاب در رابطه با پرونده عراقچی منتشر شد که ذبیح الله خداییان، سخنگوی وقت قوه قضاییه در این رابطه گفت: در مواردی که تقاضاهایی خدمت مقام معظم رهبری ارسال می شود، هر زمانی که رهبری دستوری صادر کرده همیشه بر اجرای قانون تاکید داشتند و اینکه حقی از کسی چه در مرحله صدور و چه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس کل اسبق بانک مرکزی فردا دادگاهی می شود

رییس کل اسبق بانک مرکزی فردا دادگاهی می شود