مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 تیر 1401 ساعت 11:172022-07-01بين الملل

تنش در روابط اربیل و بغداد؛ کوچ 3 شرکت نفتی آمریکایی از کردستان عراق


رسانه ها گزارش دادند که در پی دستور وزارت نفت عراق، سه شرکت بزرگ نفتی آمریکا از منطقه کردستان عراق خارج شده اند و این گام، روابط اربیل و بغداد را تحت الشعاع قرار داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری گزارش دادند در پی اعلام وزارت نفت عراق، سه شرکت بزرگ نفتی آمریکا از منطقه کردستان عراق خارج شده اند.

وزارت نفت عراق اخیرا با تعیین ضرب الاجلی سه ماهه در پیامی به شرکت ملی نفت این کشور به تمام پیماکاران فعال در این کشور هشدار داد که تا پایان زمان اعلام شده قرارداد خود را با منطقه کردستان عراق به اتمام برسانند.

طبق گزارش رسانه های عراقی، وزارت نفت این کشور هشدار داده است شرکت های خاطی را در صورت عدم پایبندی به این دستور در لیست سیاه خود قرار خواهد داد.

 مابع عراقی از جمله روزنامه عراقی الصباح اخیرا گزارش دادند که در پی صدور این دستور، سومین شرکت بزرگ نفتی آمریکا به نام های بیکر هیوز ، شلومبرژه و هالیبرتون توقف فعالیت خود را در منطقه کردستان عراق و خروج از آن را اعلام کرده اند.

سه شرکت یادشده در حالی توقف فعالیت خود را اعلام کردند که در نیمه ماه فوریه گذشته، دادگاه فدرال عراق تأکید کرد صادرات نفت از منطقه کردستان به علت عدم هماهنگی و عدم کسب اجازه از دولت مرکزی عراق غیرقانونی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنش در روابط اربیل و بغداد؛ کوچ 3 شرکت نفتی آمریکایی از کردستان عراق

تنش در روابط اربیل و بغداد؛ کوچ 3 شرکت نفتی آمریکایی از کردستان عراق