مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 تیر 1401 ساعت 07:322022-06-27بين الملل

عربستان/ اعزام به حج با لاتاری


زائران این کشورها پس از ثبت اطلاعات شخصی و مدارک رسمی، از جمله گذرنامه و گواهی واکسیناسیون مورد نیاز برای کووید-19، سپس وارد فرآیند قرعه کشی شده و فرآیند پرداخت آنلاین را تکمیل می کنند.

- مقامات عربستان سعودی سامانه ای الکترونیکی برای زائران برخی کشورها راه اندازی کرده اند تا بر اساس قرعه کشی ، مسیری راحت تر و ارزان تر برای رفتن به حج داشته باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حج در راه است (16 تا 21 تیر) و میلیون ها زائر آماده سفر به عربستان سعودی برای انجام این مناسک اسلامی می شوند و عربستان نیز در پی یافتن راه هایی برای تسهیل انجام این فریضه از فرآیند ثبت نام تا دیگر مراحل، به کمک فناوری های جدید است.

از زمانی که همه گیری کووید-19 شروع شد، رویدادهایی که شامل تجمعات عظیم مردم می شود به دلیل نرخ بالای انتقال ویروس به موضوعی نگران کننده تبدیل شد و پس از آن، اقدامات پیشگیرانه برای محافظت از همه در این دوران سخت انجام شد که البته مراسم حج را نیز به شدت تأثیر قرار داد؛ در مراسمی که سالانه بیش از دو میلیون نفر شرکت می کردند، در سال 2020 تنها به هزار نفر اجازه ورود تحت تدابیر شرایط سختگیرانه داده شد و در سال 2021 نیز اقدامات ایمنی سخت گیرانه تری اعمال شد و تنها افراد واکسینه شده مجاز به حضور در مراسم حج شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عربستان/ اعزام به حج با لاتاری

عربستان/ اعزام به حج با لاتاری