مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 تیر 1401 ساعت 02:422022-06-25بين الملل

پوتین به لوکاشنکو وعده ارسال موشک های بالستیک «اسکندر» داد


رییس جمهور روسیه در دیدار با همتای بلاروسی خود گفت که سامانه های موشکی اسکندر با قابلیت حمل کلاهک اتمی را در اختیار مینسک قرار می دهد تا با غرب مقابله کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه به الکساندر لوکاشنکو همتای بلاروسی خود وعده ارسال موشک های بالستیک اسکندر-اِم را دارد.

پوتین شامگاه شنبه طی دیدار با لوکاشنکو در شهر سن پترزبورگ گفت که سامانه های موشکی اسکندر با قابلیت حمل کلاهک اتمی را در اختیار مینسک قرار می دهد تا با غرب مقابله کند.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، رییس جمهور بلاروس نیز در دیدار با همتای روسی خود از سیاست های تهاجمی، تقابلی و تدافعی همسایگان این کشور از مله لیتوانی و لهستان ابراز نگرانی کرد.

لوکاشنکو از پوتین خواست تا به بلاروس کمک کند تا پاسخی متقارن به پروازهای مجهز به تسلیحات اتمی توسط ائتلاف ناتو در نزدیکی مرزهای بلاروس بدهد.

طبق این گزارش، رییس جمهور روسیه در پاسخ گفت که در حال حاضر نیازی به پاسخ متقارن نمی بیند، اما جنگنده های سوخو-25 بلاروس در صورت لزوم می توانند در کارخانه های روسیه به روز و نوسازی شوند.

به نوشته رویترز، وزارت خارجه روسیه طی بیانیه ای به نقل از پوتین در این نشست اعلام کرد: ما سامانه های موشکی تاکتیکی اسکندر-ام را به بلاروس منتقل خواهیم ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پوتین به لوکاشنکو وعده ارسال موشک های بالستیک «اسکندر» داد

پوتین به لوکاشنکو وعده ارسال موشک های بالستیک «اسکندر» داد