مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 خرداد 1401 ساعت 14:422022-05-28سياسي

آغاز مرمت مناره مسجد جامع نطنز


سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نطنز گفت: با تخصیص اعتبار سال 1401 و در دستور کار قرار گرفتن پروژه مرمتی و انتخاب پیمانکار خبره به زودی شاهد اجرای فاز دوم و ادامه عملیات استحکام بخشی و مرمت بدنه منار مسجد جامع نطنز خواهیم بود.

- حسین یزدانمهر سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نطنز در گفت و گو با خبرنگار فارس با بیان اینکه فاز دوم مرمت منار مسجد جامع نطنز به زودی آغاز خواهد شد، اظهار کرد: کارشناسان ارشد اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان از مناره مجموعه تاریخی مسجد جامع نطنز و آسیب های وارده به قسمت هایی از بدنه و کاشی ها و تزیینات به منظور آماده سازی شرح عملیات مرمتی بازدید کردند.

وی افزود: در این راستا حسب پیگیری های به عمل آمده توسط اداره شهرستان و اداره کل استان مبلغ 2 میلیارد ریال جهت مرمت، بازسازی و استحکام بخشی قسمت های آسیب دیده مناره اختصاص یافته است.

یزدان مهر تصریح کرد: فاز اول استحکام بخشی و مرمت قسمتی از بدنه مقرنس (قطار بندی) جبهه شمالی مناره مجموعه تاریخی مسجد جامع نطنز که از شاهکارهای هنری دوره ایلخانی به شمار می آید و براثر عوامل جوی سال 99 دچار آسیب جدی و ریزش شده بود در سال گذشته به پایان رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مرمت مناره مسجد جامع نطنز

آغاز مرمت مناره مسجد جامع نطنز