مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 خرداد 1401 ساعت 08:072022-05-28فناوري

تحول در آموزش با رمزینه پاسخ ­های سریع


استاد دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی معتقد است: در مدارس و کلاس های درس می ­توان از کدهای QR در آموزش سریع به روش­ های بسیار مبتکرانه و هیجان انگیز استفاده و تحول در آموزش را با استفاده از این رمزینه پاسخ­ های سریع رقم زد.

- خبرگزاری فارس ـ اراک؛ در عصر انفجار اطلاعات و ارتباطات علم و تکنولوژی با سرعت زیاد در حال پیشرفت است و هر کشوری که می ­خواهد توسعه یابد ناگزیر است با تکنولوژی همراه شود و از فناوری­ های جدید و به­ روز دنیا استفاده کند.

یکی از این شیوه ­های نوین که در بیشتر کشور­ها و در تمامی زمینه­ های تجاری و اقتصادی و به ویژه در آموزش مورد استفاده قرار می ­گیرد رمزینه پاسخ­ های سریع(­QR-code­)­ می­ باشد، یک رمزینه (بارکُد) ساختاری دوبعدی و ماتریسی دارد که به منظور رمزگشایی محتویات آن با سرعت زیاد طراحی شده است.

این رمزینه دربردارنده چیدمانی از چهارگوش ها ی (نقطه­ های) سیاه بر روی زمینه سپید است، این نقطه­ ها بر اساس الگویی استاندارد ایجاد می­ شوند و می تواند حاوی نوشته، نشانی وب، شماره تلفن، یا داده دیگری باشد.

­ در سال های اخیر با افزایش محبوبیت تلفن های هوشمند مجهز به دوربین، از این کدها برای پیوند دادن اجرام دنیای واقعی (از هواپیماهای بدون سرنشین تا تلسکوپ ها) با انواع داده ها و اطلاعات آنلاین استفاده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحول در آموزش با رمزینه پاسخ ­های سریع

تحول در آموزش با رمزینه پاسخ ­های سریع