مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 خرداد 1401 ساعت 13:122022-05-24بين الملل

نقش جدید آسیای مرکزی در پازل آمریکا؛ «دونالد لو» مهره ای با دستور کار خاص


به اعتقاد کارشناس مسائل منطقه، یکی از اهداف سفر هیأت آمریکایی به کشورهای آسیای مرکزی ایجاد فاصله بین این منطقه با روسیه، چین و ایران است.

- حسین اسوبعلی اف کارشناس مسائل منطقه در یادداشتی که در اختیار خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه قرار داد، به بررسی اهداف سفر دوره ای و در حال انجام هیأت آمریکایی به آسیای مرکزی پرداخت.

در این یادداشت آمده است: آمریکا و متحدانش از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، شروع به تلاش های مضاعف دیپلماتیک برای اعمال فشار بر روسیه کردند.

به این منظور آمریکا و متحدان غربی اش از هر طریق ممکن به شدت سیاست مسکو را محکوم و تحریم های گسترده اقتصادی و سایر اقدامات در جهت در انزوا قرار دادن روسیه اعمال کردند.

آنها علاوه به ابزارهای سنتی خود برای تشدید هرچه بیشتر تحریم ها بر روسیه (چیزی که جمهوری اسلامی ایران چندین دهه با آن مقابله کرده است) همچنین تلاش های زیادی را برای اهریمنی نشان دادن هر آنچه به روسیه مربوط است، از تاریخ گرفته تا فرهنگ و حتی ورزش، به خرج دادند.

فضای پساشوروی و به ویژه کشورهای آسیای مرکزی که همیشه به عنوان منطقه نفوذ سنتی روسیه و تمرکز منافع حیاتی آن تلقی می شود، در مورد قضیه اوکراین موضع بی طرفانه ای گرفته و هنوز تسلیم فشارهای غرب نشده اند که این موضوع موجب ناراحتی واشنگتن شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش جدید آسیای مرکزی در پازل آمریکا؛ «دونالد لو» مهره ای با دستور کار خاص

نقش جدید آسیای مرکزی در پازل آمریکا؛ «دونالد لو» مهره ای با دستور کار خاص