مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 اردیبهشت 1401 ساعت 18:322022-05-20پزشكي

یزد دومین استان کشور در بروز بیماری فشار خون است


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی با بیان این که یزد در زمینه بروز و ابتلا به بیماری فشارخون وضعیت خوبی ندارد، گفت: این استان در بحث بروز بیماری فشار خون به نسبت جمعیت رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، دکتر محسن میرزایی عصر امروز در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار کرد: پرفشاری خون یکی از بیماری های مزمن و غیر واگیردار است که به علت فقدان علامت بارز در مراحل اولیه و پیامد های خطرناکش به قاتل خاموش معروف شده است.

وی افزود: فشار خون یکی از علائم اصلی حیاتست، هنگامی که سرخرگ های بزرگ، قابلیت ارتجاع و استحکام طبیعی خود را از دست بدهند و عروق کوچک نیز باریک تر شود، فشارخون بالا می رود، فشار خون بالا به این دلیل که اکثراً هیچ علامتی ندارد، گاهی کشنده بی سر و صدا نامیده می شود.

فشار خون به طور طبیعی در اثر استرس و فعالیت بدنی بالا می رود، اما فردی که دچار بیماری فشار خون بالاست، به هنگام استراحت نیز فشار خونش بالاتر ازحد طبیعی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: فشار خون بیماری به ظاهر ساده، اما عوارض جبران ناپذیری دارد و بر اساس آخرین پیمایش و بررسی های صورت گرفته، حدود سی و نه درصد گروه سنی بیست تا هفتاد سال از شهروندان یزدی گریبان گیر بیماری فشار خون بالا هست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یزد دومین استان کشور در بروز بیماری فشار خون است

یزد دومین استان کشور در بروز بیماری فشار خون است