مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 اردیبهشت 1401 ساعت 09:322022-05-20پزشكي

افزایش 2 برابری سرطان گوارش در افراد جوان


فوق تخصص بیماری های گوارش و کبد، نسبت به افزایش 2 برابری ابتلا به سرطان گوارش در افراد جوان هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، رضا ملک زاده، درباره برگزاری هفته سلامت گوارش اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم و مربوط به بخش سلامت افراد مسئله سرطان ها است چراکه در حال حاضر در سراسر جهان سرطان ها به طور کلی رتبه دوم علت مرگ و میر را به خود اختصاص داده اند.

وی با اشاره به اینکه بیماری های قلبی و عروقی در رتبه نخست و پس از آن سرطان ها رتبه دوم دلیل مرگ و میر افراد در جهان است، گفت: متأسفانه همزمان با پیری جمعیت، سرطان ها در حال افزایش است که البته نکته حائز اهمیت در مورد سرطان ها این بوده که بسیاری از موارد ابتلاء به این بیماری قابل پیشگیری است.

این فوق تخصص بیماری های گوارش و کبد با اشاره به اینکه سرطان روده بزرگ یکی از سرطان های شایع در جهان محسوب می شود و رتبه سوم سرطان را در جهان به خود اختصاص داده است، گفت: در ایران هم روز به روز موارد ابتلاء به این بیماری بیشتر شده و بر همین اساس شعار هفته سلامت جهان به موضوع سرطان روده بزرگ اختصاص یافته است تا هم مردم و هم تیم های پزشکی بیشتر به این موضوع توجه کنند.

وی بیان داشت: در گذشته بیشتر افراد با سن بالای 50 سال مبتلا به سرطان روده بزرگ می شدند ولی امروزه سن ابتلاء به این بیماری کاهش یافته و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 2 برابری سرطان گوارش در افراد جوان

افزایش 2 برابری سرطان گوارش در افراد جوان