مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1400 ساعت 08:272022-02-23اقتصادي

بازار مسکن آماده پیش رونق غیرتورمی شده است؟


معاملات در بازار مسکن به حدود 10 هزار فقره رسیده که دو سوم وضعیت نرمال است؛ از طرف دیگر وعده دولت برای ایجاد نهضت بزرگ ساخت و ساز در کنار عواملی همچون کاهش انتظارات تورمی و افت قیمت ارز، - بازار مسکن را آماده ورود به دوره رشد معاملات همراه با ثبات قیمت کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بازار مسکن روزهای آرامی را به لحاظ قیمت تجربه می کند، هر چند به رسم هر ساله با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، معاملات نسبت به ماههای گذشته افزایش یافته است.

با اینکه هنوز گزارشهای رسمی از تحولات این بازار در بهمن ماه ارایه نشده بررسی های میدانی از افزایش حدود 30 درصدی معاملات در مقایسه با دی ماه حکایت دارد.

درخصوص ثبات این روزهای بازار مسکن عوامل مختلفی دخیل است که پرقدرت ترین عامل می تواند انتظار کنشگران این بازار برای مشخص شدن نتیجه مذاکرات وین باشد.

بر این اساس نیروهای افزایشی، توان خود را برای اثرگذاری بر این بازار از دست داده اند؛ چرا که بررسی ها نشان می دهد از پنج متغیر اثرگذار بر بازار مسکن شامل میزان ساخت و ساز، هزینه های تولید مسکن، توان طرف تقاضا، وضعیت تورم عمومی و تورم بازارهای موازی، سه مولفه با رشد مواجه شده اند.

اگر چه قیمت ارز و طلا در هفته های اخیر روند نزولی به خود گرفته است، به نظر می رسد بازار مسکن، سال جاری را با وضعیت باثبات به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار مسکن آماده پیش رونق غیرتورمی شده است؟

بازار مسکن آماده پیش رونق غیرتورمی شده است؟