مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 بهمن 1400 ساعت 12:572022-02-14اقتصادي

تشکیل صندوق مسکن برای خالی ماندن!؟


صندوق ملی مسکن که روز گذشته اساسنامه آن به تصویب هیات وزیران رسید قرار است در سال اول 20 هزار میلیارد تومان منابع از طریق مالیات های مسکن و ساختمان در آن ذخیره شود؛ - مالیات هایی که هنوز شکل اجرایی به خود نگرفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دولت در اجرای تکلیف قانونی مقرر در تبصره (2) ماده (3) قانون جهش تولید مسکن با هدف حل معضل مسکن، اساسنامه صندوق ملی مسکن را روز گذشته به تصویب رساند.

بر این اساس و به منظور ایجاد هم افزایی، تقویت توان حمایتی و تخصیص بهینه منابع مالی بخش مسکن، صندوق ملی مسکن با دارا بودن شخصیت حقوقی مستقل، استقلال اداری و مالی و وابسته به وزارت راه و شهرسازی تشکیل و به موجب مفاد اساسنامه یاد شده و قوانین و مقررات حاکم بر شرکت های دولتی اداره می شود.

پیش از این در قانون جهش تولید و تامین مسکن مصوب 17 مردادماه 1400 صندوق ملی مسکن به عنوان یک پشتوانه دائمی برای مسکن کم درآمدها یا مسکن حمایتی تعیین شد.

کاهش نرخ سود تسهیلات با استفاده از منابع این صندوق از جمله اهداف تشکیل آن است.

بنا به گفته محمود محمودزاده - معاون وزیر راه و شهرسازی - پیش بینی هایی درخصوص تامین منابع این صندوق صورت گرفته که یکی از آنها مالیاتهای حوزه مسکن، زمین و ساختمان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل صندوق مسکن برای خالی ماندن!؟

تشکیل صندوق مسکن برای خالی ماندن!؟