مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1400 ساعت 08:322022-01-25پزشكي

افزایش چشمگیر کرونا در سیستان و بلوچستان/ شناسایی 129 بیمار جدید


رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تعداد بیماران شناسایی شده مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته نسبت به مدت مشابه در هفته قبل 4 برابر بیشتر شده است.

- سید محمد هاشمی شهری در گفت و گو با زنگ خطر موج بعدی همه گیری و هشدار جدی برای سلامت جامعه، بخصوص افراد واکسینه نشده را به صدا در آورده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: در هفته منتهی به شنبه 2 بهمن هم 349 مورد جدید کرونا شناسایی شد که در مقایسه با هفته قبل از آن 199 نفر بیشتر بود و تقریباً 2 برابر بیشتر شده است.

وی ادامه داد: متأسفانه علاوه بر کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سطح استان سیستان و بلوچستان شاهد بی رغبتی مردم به تزریق دز سوم واکسن کرونا هستیم.

به گفته هاشمی شهری شواهد علمی حاکی از این واقعیت است که تزریق هر 3 دز واکسن کرونا، صرف نظر از نوع آن می تواند تا 80 درصد از میزان بستری موارد مبتلا به کرونا و از جمله مبتلایان به سوش امیکرون کم کند.

وی با بیان اینکه افراد با نتیجه مثبت کرونا از نظر ابتلاء به واریانت امیکرون نیز مورد غربالگری قرار می گیرند، گفت: تاکنون در سطح استان سیستان و بلوچستان 96 مورد مبتلا به سوش جهش یافته امیکرون شناسایی شده است و بدون شک تعداد موارد شناسایی نشده نیز بیشتر از این تعداد خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش چشمگیر کرونا در سیستان و بلوچستان/ شناسایی 129 بیمار جدید

افزایش چشمگیر کرونا در سیستان و بلوچستان/ شناسایی 129 بیمار جدید