مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1400 ساعت 21:422022-01-24اقتصادي

رد پای اوپک در نفت 100 دلاری


بازار نفت به سرعت در می یابد که بسیاری از تولیدکنندگان اوپک ممکن است ظرفیت کافی برای افزایش بیشتر تولید نداشته باشند و دورنمای صعود نفت خام به 100 دلار در هر بشکه هر روز قوت بیشتری پیدا می کند.

- بازار نفت به سرعت در می یابد که بسیاری از تولیدکنندگان اوپک ممکن است ظرفیت کافی برای افزایش بیشتر تولید نداشته باشند و دورنمای صعود نفت خام به 100 دلار در هر بشکه هر روز قوت بیشتری پیدا می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، همچنان که اوپک پلاس به تسهیل محدودیت عرضه ادامه می دهد، بازار نفت پی می برد که نه تنها بسیاری از تولیدکنندگان عضو این پیمان ظرفیت افزایش بیشتر تولید را ندارند بلکه کسانی که می توانند نفت بیشتری تولید کنند، ظرفیت مازاد تولید جهانی را کاهش می دهند و به این ترتیب بازار در برابر شوکهای غیرمنتظره عرضه و نوسان شدید قیمتها، آسیب پذیرتر می شود.

عمده ظرفیت مازاد تولید جهانی در اختیار اعضای خاورمیانه ای اوپک شامل عربستان سعودی و امارات متحده عربی است.

این دو تولیدکننده پتانسیل افزایش تولید را دارند اما اقدام آنها در بالا بردن سطح تولید به بهای کاهش ظرفیت مازاد تولید تمام می شود.

ظرفیت مازاد تولید پایین تر زمینه را برای صعود طولانی مدت قیمت نفت فراهم می کند زیرا جهان ظرفیت ذخیره کمتری برای جبران اختلالات غیرمنتظره عرضه دارد که هموار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رد پای اوپک در نفت 100 دلاری

رد پای اوپک در نفت 100 دلاری