مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 دی 1400 ساعت 11:552022-01-17پزشكي

چند توصیه برای مصرف و نگهداری مکمل های غذایی


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص زمان مصرف و محل مناسب نگهداری مکمل های غذایی توضیحاتی ارائه داد.

- دکتر آناهیتا منصوری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به بهترین زمان برای مصرف انواع مکمل های تغذیه ای اظهار کرد: بهتر است مکمل های آهن، روی، سلنیوم، مس، گلوکزآمین، رویال ژلی، کورکومین (زردچوبه)، جینجیر (زنجبیل)، سینامون (دارچین)، سویا و جنسینگ در روز و قبل از وعده غذایی مصرف شوند.

وی افزود: انواع ویتامین های گروه B، ویتامین C، مولتی ویتامین ها، ویتامین E، مخمر آبجو، کوآنزیم Q، ید و منگز نیز باید در روز و بعد از وعده غذای مصرف شوند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: بهتر است ویتامین D، ویتامین A، ویتامینK، کلسیم، منیزیم، کروم و امگا 3 شب و بعد از وعده غذایی مصرف شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: البته اگر متخصص تغذیه نحوه مصرف این مکمل ها را به گونه دیگری تعیین کند به دلایل دیگری از جمله عدم تداخل جذب مکمل ها است و باید بر اساس گفته های وی مکمل ها مصرف شوند.

وی با اشاره به نحوه و محل مناسب نگهداری مکمل های غذایی بیان کرد: انسان ها در بیشتر دوران زندگی از مکمل های غذایی استفاده می کنند و گاهی با مصرف شان اثر دلخواه را نمی بینند یا شاهد تغییر رنگ آن ها هستند که شاید علت این مساله نگهد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند توصیه برای مصرف و نگهداری مکمل های غذایی

چند توصیه برای مصرف و نگهداری مکمل های غذایی