مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 دی 1400 ساعت 06:302022-01-02اجتماعي

خشک شدن خلیج گرگان و میانکاله مساله فراملی است


مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست مازندران گفت: درصورت تداوم خشکی خلیج گرگان حداقل به صورت مستقیم شهرهای مرکزی و شرقی مازندران و غربی استان گلستان از این ریزگردها متاثر می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، حسینعلی ابراهیمی کارنامی ، مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست مازندران در گفت وگو با خبرنگار ایلنا درباره وضعیت احیای خلیج گرگان گفت: در ستاد ملی احیای تالاب های کشور مصوباتی داشتیم و در این مصوبات برای دستگاه ها تکلیف مشخص شده است.

اگر این تکالیف اجرا بشود قطعاً این خلیج قابل احیا خواهد بود.

با توجه به اینکه در حال حاضر حدود یک سال از این مصوبات گذشته است، در عمل ندیده ایم که کار عملیاتی از جمله لایروبی کانال آشوراده انجام شده باشد.

سازمان بنادر و دریانوردی مکلف به انجام این لایروبی شده بود.

از طرفی وزارت نیرو در ارتباط با مطالعات احیا و انتقال آب از حوضه های همجوار و پمپاژ در ضلع غربی خلیج گرگان مکلف شده بود.

او افزود: البته مطالعاتی در این زمینه از سوی سازمان حفاظت محیط زیست انجام شده است اما در واقعیت تکالیف در این زمینه بر عهده وزارت نیرو بوده و ما اقدامات خاصی را مشاهده نمی کنیم.

در حال حاضر وضعیت خلیج نه تنها تغییر نکرده است بلکه مقداری از سطح خشکی در سال 1400 بیشتر هم شده است و امسال حدود 1500 هکتار به بخش خشک شده خلیج گرگان اضافه شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشک شدن خلیج گرگان و میانکاله مساله فراملی است

خشک شدن خلیج گرگان و میانکاله مساله فراملی است