مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 دی 1400 ساعت 06:152021-12-25بين الملل

طرفین مذاکرات وین می خواهند پرونده هسته ای به مدار خودش بازگردد


یک کارشناس حقوق بین الملل خاطرنشان کرد: به نظر می رسد طرفین در شرایط کنونی به یک نقطه نظر مشترک رسیده اند که پرونده هسته ای به مدار خودش برگردد اما از آنجایی که یکبار از مدار خارج شده بازگرداندن دوباره آن زمان بر و هزینه بر بوده و چه بسا نیاز به انعطاف طرفین دارد.

- یک کارشناس حقوق بین الملل خاطرنشان کرد: به نظر می رسد طرفین در شرایط کنونی به یک نقطه نظر مشترک رسیده اند که پرونده هسته ای به مدار خودش برگردد اما از آنجایی که یکبار از مدار خارج شده بازگرداندن دوباره آن زمان بر و هزینه بر بوده و چه بسا نیاز به انعطاف طرفین دارد.

یوسف مولایی در گفت و گو با ایسنا در ارزیابی خود از روند مذاکرات وین اظهار داشت: پرونده هسته ای ایران به لحاظ ویژگی هایی که دارد، بسیار پیچیده است و در مذاکرات بین المللی طولانی ترین مذاکرات را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: از یک طرف کل جامعه جهانی و شورای امنیت درگیر این مساله است از طرف دیگر مورد توجه همسایگان و رقبای ایران در منطقه قرار دارد، بنابراین با چالش هایی مواجه است و هر کدام از طرفین منافع خود را دنبال می کنند.

این کارشناس مسائل بین الملل همچنین بیان کرد: ایران در این زمینه سرمایه گذاری زیادی انجام داده و می خواهد که دستاوردی داشته باشد، ضمن این که تغییر دولت ها در ایران و ایالات متحده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرفین مذاکرات وین می خواهند پرونده هسته ای به مدار خودش بازگردد

طرفین مذاکرات وین می خواهند پرونده هسته ای به مدار خودش بازگردد