مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آذر 1400 ساعت 04:552021-12-20ورزشي

شناسایی 250 بازی محلی در کرمانشاه


یک نویسنده و پژوهشگر کرمانشاهی از شناسایی 250 بازی محلی در کرمانشاه خبر داد و افزود: عمده این بازی ها قدرتی و سرعتی هستند.

- رضا موزونی به مناسبت روز جهانی بازی (20 دسامبر- 29 آذر) در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شناسایی 250 بازی محلی در کرمانشاه گفت: تمام این بازی ها را در کتابی به نام زَران جمع آوری کرده ام که هنوز چاپ نشده است.

وی با اشاره به لزوم و اهمیت بازی، گفت: بازی از همان دوران کودکی موجب مهارت آموزی و تقویت سلامت جسمانی و روانی کودکان می شود و در بزرگسالی هم یک سرگرمی خوب برای اوقات فراغت است.

موزونی گفت: در کرمانشاه بازی جایگاه ویژه ای دارد و بازی های محلی به تناسب و فراخور شرایط و محیط زندگی و فرهنگ منطقه شکل گرفته اند.

وی با اشاره به دسته بندی بازی های محلی در کرمانشاه به سه دسته بازی های قدرتی، سرعتی و دقتی، گفت: عمده بازی های محلی در کرمانشاه قدرتی هستند و شاید به ندرت بتوان بازی دقتی در میان آنها پیدا کرد.

موزونی گفت: تنها برخی بازی ها مانند چوزان و زره مشتکی هستند که بصورت دقتی بوده و به اصطلاح فکری و ذهنی هستند و عمده بازی ها نیاز به قدرت و سرعت دارند.

این نویسنده کرمانشاهی با بیان اینکه عمده بازی های محلی در کرمانشاه نیازمند ابزار است، گفت: این ابزار هم از مواد طبیعی در کوه و دشت است و در بیشتر بازی ها از سنگ و چ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 250 بازی محلی در کرمانشاه

شناسایی 250 بازی محلی در کرمانشاه