مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 07:452021-12-08پزشكي

ریزش مو بعد از ابتلا به کرونا خود به خود برطرف می شود


نگرانی خاصی از بابت ریزش مو ناشی از ابتلا به کرونا وجود ندارد و موهای جدید، جانشین موهای ریخته می شود.

- ایسنا/آذربایجان شرقی یک متخصص پوست و مو گفت: نگرانی خاصی از بابت ریزش مو ناشی از ابتلا به کرونا وجود ندارد و موهای جدید، جانشین موهای ریخته می شود.

دکتر بهزاد انوش در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که ریزش مو بعد از ابتلا به کرونا در مراجعین بسیار شایع بوده و ریزش از نوع خیلی شدید نیز گاهی ایجاد می شود، اظهار کرد: نوع ریزش در بیمار کرونایی از نوع تلوژن افلوویوم است که در مبتلایان به تلوژن افلوویوم، عواملی باعث قطع چرخه طبیعی رشد مو شده و تعداد زیادی یا حتی تمام موهایشان وارد فاز تلوژن می شود.

وی با بیان این که ممکن است بعداً موارد دیگری از ریزش های ناشی از کرونا نیز بروز دهد، گفت: تلوژون افلوویوم به این معنی است که در حالت عادی درصد بسیاری کمی از موها در حالت خواب هستند، در واقع ساقه مو ریزش پیدا کرده و فولیکول یا همان ریشه مو مدتی به حالت خواب رفته و یا وارد فاز تلوژن افلوویوم می شود.

انوش با اشاره به این که روزانه ریزش 30 الی 50 تار مو طبیعی است، گفت: عوامل متفاوتی از جمله تب بسیار بالا، جراحی و استرس طولانی و شدید می تواند باعث ابتلای فرد به تلوژن افلوویوم شود که بر اثر این موضوع درصد موهایی که به فاز خواب می روند، بیشتر می ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریزش مو بعد از ابتلا به کرونا خود به خود برطرف می شود

ریزش مو بعد از ابتلا به کرونا خود به خود برطرف می شود