مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 07:502021-12-04بين الملل

تاکید واشنگن بر همگرایی با اروپا در مقابل چین


معاون وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی پس از نشستهایش با رییس دستگاه دیپلماسی اتحادیه اروپا گفت: رویکرد آمریکا و اروپا در قبال چین به شکلی فزاینده همگراست.

- معاون وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی پس از نشستهایش با رییس دستگاه دیپلماسی اتحادیه اروپا گفت: رویکرد آمریکا و اروپا در قبال چین "به شکلی فزاینده همگراست.

" به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا، بر اهمیت همکاری نزدیک با متحدان کشورش در مقابله با آنچه که دولتش به عنوان رفتار هر چه جسورانه تر چین در سراسر جهان تلقی می کند، تاکید کرده و این یکی از مشخصه های سیاست خارجی او بوده است.

اتحادیه اروپا و آمریکا روز پنجشنبه نسبت به اقدامات چین در دریای چین جنوبی و دریای چین شرقی چین و تنگه تایوان ابراز نگرانی کرده و گفتند که این اقدامات تاثیری مستقیم بر امنیت و رفاه آنها دارد.

وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا در نشستی به میزبانی موسسه بروکینگز که استفانو سانینو، دبیر کل سرویس اقدام خارجی اروپا در آن شرکت داشت، گفت، واشنگتن متعهد است که شانه به شانه شرکای اروپایی بایستد تا چین با قدرت جمعی روبرو شود.

او با اشاره به جمهوری خلق چین گفت: ما رویکرد خود و اتحادیه اروپا در قبال جمهوری خلق چین را مکمل یکدیگر و به طور فزاینده ای همگر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید واشنگن بر همگرایی با اروپا در مقابل چین

تاکید واشنگن بر همگرایی با اروپا در مقابل چین