مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 آذر 1400 ساعت 08:502021-12-03سياسي

خلاء وجود عالمان دینی در تهران و شهرهای بزرگ


امروزه در کمتر شهری عالم و فقیه برجسته وجود دارد و چاره اینکار در حوزه علمیه قم است، بلکه بزرگان حوزه تدبیری کنند و با مهاجرت علمای اعلام به تهران و شهرهای بزرگ این خلاء را پر کنند.

- پایگاه خبری جماران: در پی ارتحال حضرت آیت الله سید رضی شیرازی، مرتضی نجفی قدسی طی یادداشتی چنین آورده است: بسم الله الرّحمن الرّحیم وَلِکُلٍّ دَرَجَاتٌ مِّمَّا عَمِلُوا وَمَا رَبُّکَ بِغَافِلٍ عَمَّا یَعْمَلُونَ (انعام، 132) و برای همه انسانها بواسطه اعمالی که انجام می دهند درجات و مراتبی است و پروردگارت از آنچه انجام می دهند غافل نیست.

* * * رحلت عالم ربانی حضرت آیت الله سید رضی شیرازی (ره) ضایعه ای نه فقط برای حوزه علمیه تهران بلکه برای شهر تهران بزرگ محسوب می شود چرا که در حدیثی از امام علی (ع) آمده است که هر بلد و شهری نیازمند سه چیز است: حاکم عادل، فقیه و عالم پرهیزکار و طبیب حاذق.

بنابر فرمایش امیر المؤمنین (ع) یکی از پایه های اصلی هر شهری وجود عالمی بزرگ در آن شهر است و البته طبیعی است شهر بزرگی مانند تهران که هر محله و منطقه اش به اندازه یکی از شهرهای قدیم است نیازمند دهها عالم بزرگ و برجسته می باشد.

در حدیث دیگری امام جعفر صادق (ع) می فرمایند: لا یستغنی اهل کل بلد عن ثلاثه تفزع الیه فی امر دنیا و آخرتهم، فان عدموا ذلک کانو همجا، فقیه ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خلاء وجود عالمان دینی در تهران و شهرهای بزرگ

خلاء وجود عالمان دینی در تهران و شهرهای بزرگ