مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آذر 1400 ساعت 05:202021-11-28سياسي

حسرت 10ساله معلمان، پول نشد


این روزها سؤال مشترک همه معلمان رسمی و پیمانی این است که طرح رتبه بندی معلمان به کجا رسید و بالاخره دولت عزم اجرای آن را دارد یا نه؟ - انتظار معلمان برای اجرای نظام رتبه بندی 10ساله شد اما هنوز هم دولت و مجلس به بهانه تورم زابودن و کسری بودجه زیر بار اجرای این ایده نمی روند.

روزنامه همشهری نوشت: درست 10 سال از نخستین باری که موضوع رتبه بندی معلمان از سوی مسئولان وزارت آموزش و پرورش مطرح شده، می گذرد.

در این 10 سال پنج وزیر با وعده اجرای درست و دقیق این ایده از مجلس رأی اعتماد گرفته اند اما در پایان راه معلوم شد که در اجرای آن ناتوان بوده اند.

ماجرای رتبه بندی معلمان که فراز و فرودهای متعدد، سرنوشت آن را شبیه قصه های هزار و یک شب کرده، در آستانه 10سالگی دوباره به صحن پارلمان رفته، اما این بار هم به بهانه کسری بودجه و آن چه با عنوان بار تورمی اجرای لایحه از آن یاد می شود، به در بسته خورده است.

در نتیجه دولت و مجلس به دنبال این هستند که اجرای آن را برای مدتی نامعلوم به عقب بیندازند؛ اتفاقی که باعث اعتراض و ناراحتی معلمان شده و آنها را بار دیگر ناامید کرده است.

طرح اولیه از کجا آمد؟ سرچشمه این لایحه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برمی گردد که در سال 1390 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حسرت 10ساله معلمان، پول نشد

حسرت 10ساله معلمان، پول نشد