مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آذر 1400 ساعت 09:152021-11-23سياسي

داویجان روستای ملی مرواربافی می شود/ وجود 60 کارگاه بزرگ مروار


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با بیان اینکه 60 کارگاه بزرگ مرواربافی در روستای داویجان ملایر وجود دارد گفت: پرونده این روستا برای ثبت ملی ارسال شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، علی مالمیر ظهر امروز در نشست پنجمین شورای راهبردی انتخاب شهر و روستای ملی و در بررسی پرونده روستای داویجان در شهرستان ملایر استان همدان به عنوان روستای ملی مرواربافی اظهار کرد: این هنر یکی از هنرهایی است که از دیرباز در این منطقه مورد استفاده قرار می گرفته و مواد اولیه مرواربافی در این منطقه به حدی است که سایر مناطق را نیز تامین می کند.

وی با بیان اینکه 120 کارگاه خانگی و 60 کارگاه بزرگ مرواربافی وجود دارد و 5 میلیون قطعه مروار در این روستا تولید می شود عنوان کرد: خوشبختانه مروار به کشورهای مختلف نیز صادر می شود به گونه ای که 260 هزار دلار درآمد صادرات مروار از این منطقه بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان یادآور شد: 200 هکتار مزارع برای تولید مواد اولیه مروار وجود دارد و این روستا اکنون به قطبی تبدیل شده که سایر مناطق را نیز پوشش می دهد به طوری که این فعالیت بسیار ارزان قیمت است و با سرمایه گذاری اندک به میزان 2 میلیون تومان می توان این فعالیت را آغاز کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داویجان روستای ملی مرواربافی می شود/ وجود 60 کارگاه بزرگ مروار

داویجان روستای ملی مرواربافی می شود/ وجود 60 کارگاه بزرگ مروار