مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آذر 1400 ساعت 09:102021-11-22سياسي

هواپیمای رولز رویس سریع ترین هواپیمای برقی جهان شد


هواپیمای برقی ساخته شده توسط شرکت رولز رویس با رسیدن به سرعت 623 کیلومتر در ساعت، عنوان سریع ترین هواپیمای برقی جهان را به خود اختصاص داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، به نظر می رسد هواپیمایی که توسط شرکت رولز رویس برای شکستن رکورد سرعت یک هواپیمای تمام الکتریکی ساخته شده است، ظرف سه سال پس از معرفی و رونمایی، موفق به انجام این کار شده است.

این هواپیمای برقی که روح نوآوری (Spirit of Innovation) نام دارد، هفته گذشته در یکی از سایت های آزمایشی وزارت دفاع بریتانیا به آسمان رفت و به حداکثر سرعت 623 کیلومتر در ساعت (387.

4 مایل در ساعت) رسید که به گفته شرکت رولز رویس نه تنها به سریع ترین هواپیمای الکتریکی جهان تبدیل شد، بلکه به عنوان سریع ترین وسیله نقلیه الکتریکی جهان نیز شناخته می شود.

از ابتدا نیز روح نوآوری طراحی شده بود تا سریع ترین هواپیمای برقی جهان شود و سرعت 210 مایل در ساعت (338 کیلومتر بر ساعت) را که توسط زیمنس در سال 2017 ثبت شده بود را بشکند.

این هواپیما با قدرت 500 اسب بخار معادل 400 کیلووات با یک پیشرانه تمام الکتریکی و بسته باتری 6000 سلولی که به عنوان متراکم ترین انرژی که تاکنون در یک هواپیمای برقی شناخته می شود، به این سرعت رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هواپیمای رولز رویس سریع ترین هواپیمای برقی جهان شد

هواپیمای رولز رویس سریع ترین هواپیمای برقی جهان شد