مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آبان 1400 ساعت 17:502021-11-15اجتماعي

باد شدید و یخبندان شبانه سیستان و بلوچستان را فرا می گیرد


مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از صبح چهارشنبه با نفوذ توده هوای سرد و افزایش سرعت وزش باد، یخبندان شبانه و گردوخاک برخی مناطق سیستان و بلوچستان را فرا می گیرد.

- به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، محسن حیدری اظهار داشت: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی وزش این باد شدید و کاهش دما شهرستان های زابل، هیرمند، زهک، نیمروز، هامون و مناطق مرکزی و نوار شرقی و غرب استان را در بر می گیرد.

وی افزود: مهمترین پیامدهای نفوذ توده هوای سرد و وزش بادهای سرد شمالی در مناطق درگیر خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا، کاهش محسوس دما و یخبندان موقتی شبانه در مناطق مرکزی استان است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: شرایط پیش رو سبب افزایش مصرف حامل های انرژی می شود.

وی تصریح کرد: توصیه می شود کشاورزان، گلخانه داران و فعالین دام و طیور نیمه شمالی استان برای جلوگیری از خسارت های احتمالی باد شدید و سرما، اقدامات لازم را انجام دهند.

حیدری گفت: پرهیز از سفرهای غیر ضرور، تهیه سوخت کافی و کنترل سامانه های گرمایشی برای گلخانه ها و سالن های پرورش دام و طیور و، تخلیه آب سامانه های آبیاری تحت فشار و کنترل ضد یخ ماشین آلات کشاورزی در مناطق مرتفع از جمله اقداماتی است که برای شرایط پیش رو توصیه می شود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باد شدید و یخبندان شبانه سیستان و بلوچستان را فرا می گیرد

باد شدید و یخبندان شبانه سیستان و بلوچستان را فرا می گیرد