مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آبان 1400 ساعت 06:352021-10-24سياسي

فرصت ها، چالش ها و سناریوهای پسا انتخاباتی در عراق


در سایه گمانه زنی های متعدد و سرمایه گذاری بازیگران خارجی چون آمریکا بر روی منحرف کردن مسیر اعتراضات مسالمت آمیز به نتایج اعلامی انتخابات؛ - گروه بین الملل خبرگزاری فارس - یادداشت مهمان؛ محمدرضا فرهادی: انتخابات پارلمانی عراق  18 مهرماه سال جاری با مشارکت 41 درصدی مردم برگزار شد.

این انتخابات هم از نظر حوزه های رأی گیری و هم از نظر وجود آرا تفاوت محسوسی با انتخابات گذشته داشت.

برخلاف انتخابات گذشته این بار تعداد حوزه های انتخاباتی به 83 اداره انتخاباتی رسیده بود و شیوه انتخاب افراد نیز به صورت مستقیم بود و برحسب جمعیت بین 3 تا 5 کرسی به هر استان اختصاص داده شده بود.

از 40 میلیون نفر جمعیت عراق، 25 میلیون نفر واجد رأی بودند که 22 میلیون نفر در سامانه انتخاباتی ثبت نام کرده بودند و چیزی نزدیک به 9 میلیون و 77 هزار نفر برای انتخاب 329 نماینده پارلمانی مشارکت کردند.

انتخابات این دوره در دو نوبت انجام شد؛ یک نوبت در روز جمعه و مختص به نیروهای امنیتی و دست اندرکاران انتخابات بود و نوبت دوم در روز یکشنبه که عامه ی مردم در آن مشارکت داشتند.

نتایج انتخابات هرچند نتایج انتخابات عراق به طور رسمی اعلام شده و کمیساریای مستقل انتخابات آن را تایید کرده، اما اعتراض های حزبی در کنار اعتراض های مردمی در خصوص تقلب در انتخابات منجر به این شده که ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرصت ها، چالش ها و سناریوهای پسا انتخاباتی در عراق

فرصت ها، چالش ها و سناریوهای پسا انتخاباتی در عراق