مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 10:352021-10-23بين الملل

دور دوازدهم گفت وگوهای اسلام و مسیحیت ارتدکس در مسکو برگزار می شود


رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه و رییس اداره روابط خارجی کلیسای ارتدوکس بر تداوم گفت وگوهای دینی اسلام و مسیحیت ارتدکس تأکید کردند.

- رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه و رییس اداره روابط خارجی کلیسای ارتدوکس بر تداوم گفت وگوهای دینی اسلام و مسیحیت ارتدکس تأکید کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در ابتدای این دیدار که با حضور کشیش دیمیتری سافانف، دبیر همکاری های بین ادیان کلیسای ارتدکس انجام شد، متروپولیت ایلاریون با اشاره به سابقه 25 ساله گفت وگوهای دینی بین اسلام و مسیحیت ارتدکس به بنیانگذاران این گفت وگوها، پاتریارک کریل، رهبر کلیسای ارتدکس روسیه و آیت الله تسخیری، رییس اسبق سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اشاره کرد و گفت: در سال های اخیر از سوی کلیسای ارتدکس متروپلیت قازان و تاتارستان عالیجناب فیوفان مسئولیت گفتگوهای دینی با اسلام را برعهده داشت که متأسفانه با درگذشت ایشان و آیت الله تسخیری ما دو چهره فعال گفت وگوهای دینی را از دو کشور از دست دادیم.

وی با اشاره به همه گیری کرونا که موجب وقفه در روند گفت وگوهای دینی شده است، ابراز امیدواری کرد دور دوازدهم این گفت وگوها در بهار آینده در مسکو برگزار شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دور دوازدهم گفت وگوهای اسلام و مسیحیت ارتدکس در مسکو برگزار می شود

دور دوازدهم گفت وگوهای اسلام و مسیحیت ارتدکس در مسکو برگزار می شود