مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 مهر 1400 ساعت 06:152021-10-22پزشكي

واکسن کرونا 2 الی 3 هفته بعد از تزریق نوبت دوم ایمنی ایجاد می کند


معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: واکسن کرونا 2 الی سه هفته بعد از تزریق نوبت دوم ایمنی ایجاد می کند.

- سارا شاه آبادی در گفتگو با شامل آسترازنکا، سینوفارم، برکت و پاستوکووک برای تزریق به اندازه کافی در استان کرمانشاه وجود دارد.

وی افزود: بعد از گذشت 2 الی سه هفته از زمان تزریق دز دوم واکسن کرونا ایمنی در بدن افراد ایجاد می شود اما این موضوع به معنای عدم ابتلاء و ریشه کن شدن بیماری نیست بلکه ابتلاء شدید به کرونا و مرگ و میر حاصل از آن را به شدت کاهش می دهد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به انجام واکسیناسیون عمومی در استان کرمانشاه مردم همچنان باید دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک را جدی تلقی کنند.

شاه آبادی خاطر نشان کرد: افرادی که دارای آلرژی فصلی هستند و یا به دندان پزشکی مراجعه می کنند بدون هیچ مشکلی می توانند برای تزریق واکسن کرونا اقدام کنند و تنها افرادی که دارای نقص شدید سیستم ایمنی و یا مصرف کننده داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی هستند باید با مشورت پزشک متخصص نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

وی بیان کرد: افرادی که در دریافت کارت دیجیتال واکسن کرونا با مشکل مواجه هستند می توانند با در دست داشتن کارت ملی و کارت واکسن کاغذی جهت رفع مشکل به واحد آی تی مراکز بهداشت شهرستان محل سک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن کرونا 2 الی 3 هفته بعد از تزریق نوبت دوم ایمنی ایجاد می کند

واکسن کرونا 2 الی 3 هفته بعد از تزریق نوبت دوم ایمنی ایجاد می کند