مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 17:052021-10-19بين الملل

روسیه امیدوار است زمینه تداوم گفتگو در اجلاس مسکو فراهم شود


سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز در سخنانی اعلام کرد که کشورش امیدوار است زمینه تداوم گفتگو پیرامون افغانستان در اجلاس فردا در مسکو فراهم شود.

- به نقل از خبرگزاری آناتولی، دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز سه شنبه در کنفرانس خبری خود در مسکو به سوالات خبرنگاران در خصوص نشست فردا پیرامون موضوع افغانستان پاسخ داد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه درباره نشست مسکو گفت: موضوع افغانستان فردا در اجلاس مسکو مطرح خواهد شد.

انتظار داریم که این اجلاس زمینه تداوم گفتگو، تبادل نظر، مقایسه مواضع و تلاش برای درک آنچه در افغانستان اتفاق افتاده و خواهد افتاد را فراهم کند.

این در حالیست که وزارت خارجه روسیه پیشتر در بیانیه ای اعلام کرده بود که نشست مسکو درباره افغانستان که برای فردا چهارشنبه تدارک دیده شده است، بر وضعیت سیاسی و نظامی این کشور، تشکیل دولت فراگیر و تلاش بین المللی برای اجتناب از بحران انسانی در افغانستان متمرکز خواهد بود.

این وزارتخانه اضافه کرد: قرار است در پایان این نشست بیانیه مشترکی صادر شود.

نشست مسکو درباره افغانستان با مشارکت نمایندگان 10 کشور منطقه و یک هیئت بلندپایه طالبان برگزار می شود و سرگیی لاوروف وزیر خارج روسیه هم در آن حضور خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روسیه امیدوار است زمینه تداوم گفتگو در اجلاس مسکو فراهم شود

روسیه امیدوار است زمینه تداوم گفتگو در اجلاس مسکو فراهم شود