مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 10:352021-10-19پزشكي

سرطان پستان مهمترین خطری که سلامتی زنان خراسان شمالی را تهدید می کند


معاون فنی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: سرطان پستان مهمترین خطری است که سلامتی زنان این استان را هماند سایر استان ها تهدید می کند.

- ایسنا/خراسان شمالی معاون فنی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: سرطان پستان مهمترین خطری است که سلامتی زنان این استان را هماند سایر استان ها تهدید می کند.

دکتر مریم پورآدینه در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به هفته ملی سلامت زنان اظهارکرد: بنابراین کنترل این بیماری یکی از اولویت های این دانشگاه در این استان است که برای آن برنامه های مختلفی نیز برنامه ریزی شده است.

وی افزود: برنامه های مراقبتی زنان یکی از کارهایی است که این دانشگاه در حال انجام است، بطوریکه در زنانی که توده و یا ترشحات غیرطبیعی در پستان آن ها مشاهده می شود، به پزشک متخصص برای انجام ماموگرافی و معاینات کامل و دقیق تر فرستاده می شوند.

دکتر پورآدینه توصیه کرد: از سوی دیگر به دختران مجردی که سن آن ها بالا است و یا زنانی که سابقه بیماری پستان داشته و اینکه در فامیل درجه یک خود شخص مبتلا به سرطان دارند، به پزشک برای انجام غربالگری مراجعه کنند.

وی با تاکید بر اینکه امکان درمان این بیماری در زمان تشخیص مراحل اولیه آن وجود دارد، تاکیدکرد: بانوان نسبت به انجام خودمراقبتی توجه ویژه داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرطان پستان مهمترین خطری که سلامتی زنان خراسان شمالی را تهدید می کند

سرطان پستان مهمترین خطری که سلامتی زنان خراسان شمالی را تهدید می کند