مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 00:302021-10-16بين الملل

تلاش آمریکا برای گسترش روابط با ناتو


لوید آستین وزیر دفاع آمریکا بزودی عازم اروپا می شود تا در نشست وزرای دفاع ناتو در بلژیک حضور یابد و علاوه بر این، به کشور های گرجستان، اوکراین و رومانی نیز سفر کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، پنتاگون در بیانیه ای مدعی شده است: وزارت دفاع آمریکا قاطعانه از متحدان و شرکای اروپایی خود در مواجهه با اقدامات بی ثبات کننده روسیه در منطقه مهم دریای سیاه حمایت می کند و وزیر امور خارجه آمریکا مشتاق دیدار با همتایان خود و دیگر مقامات ارشد برای تقویت تعهد آمریکا نسبت به یک اروپای امن، باثبات و مرفه است.

قرار است وزیر دفاع آمریکا در گرجستان با ایراکلی گاریباشویلی نخست وزیر و خوانش بورچولادزه و جوانشیر بورچولادزه وزیر دفاع این کشور دیدار و درباره روابط دوجانبه و امنیت منطقه گفتگو کند.

وزیر امور خارجه آمریکا در اوکراین نیز با ولادیمیر زلنسکی رییس جمهوری و آندری تاران وزیر دفاع اوکراین دیدار و درباره حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین و همچنین اصلاحات در صنعت دفاعی این کشور گفتگو خواهد کرد.

رییس پنتاگون در رومانی نیز با کلاوس یوهانیس با رییس جمهور و نیکلای چیوکا وزیر دفاع این کشور دیدار می کند تا درباره روابط دوجانبه بحث کند و از نیرو های آمریکایی در پایگاه هوایی آمریکا در این کشور بازید خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش آمریکا برای گسترش روابط با ناتو

تلاش آمریکا برای گسترش روابط با ناتو