مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 مهر 1400 ساعت 06:452021-10-14پزشكي

مهارت هایی که کودکان برای زندگی به آن نیاز دارند


بر اساس سازمان بهداشت جهانی و یونیسف مهارت زندگی یعنی ایجاد روابط بین فردی مناسب و موثر، انجام مسئولیت های اجتماعی، تصمیم گیری صحیح، - ایسنا/قم روانشناس کودک گفت: بر اساس سازمان بهداشت جهانی و یونیسف مهارت زندگی یعنی ایجاد روابط بین فردی مناسب و موثر، انجام مسئولیت های اجتماعی، تصمیم گیری صحیح، حل تعارضات و کشمکش ها بدون توسل به اعمالی که به خود یا دیگران صدمه می زند، توانایی انجام رفتارهای سازگارانه و مثبت به گونه ای که فرد بتواند با معضلات و مشکلات زندگی روزمره خود کنار بیاید.

دکتر پریسا ارجمندی، روانشناس کودک و نوجوان، در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: آموزش مهارت های زندگی در سال 1979 و با اقدامات دکتر گیلبرت بوتوین برای دانش آموزان پایه 7 تا 9 تدوین شد.

وی ادامه داد: این برنامه آموزشی به دانش آموزان یاد می داد که چگونه با استفاده از مهارت های رفتار جرات مندانه، تصمیم گیری، تفکر نقاد و تفکر خلاق در مقابل وسوسه یا پیشنهاد سوءمصرف مواد از سوی همسالان شان مقاومت کنند.

وی در رابطه با تعریف مهارت های زندگی اظهار کرد: منظور از مهارت های زندگی، آن گروه توانایی های روانی_اجتماعی است که فرد را برای مقابله مؤثر و پرداختن به کشمکش ها و موقعیت های زندگی یاری می بخشد و فرد را قادر می سازد تا در رابطه با سایر انسان ها، جامعه، فرهنگ و م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهارت هایی که کودکان برای زندگی به آن نیاز دارند

مهارت هایی که کودکان برای زندگی به آن نیاز دارند