مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مهر 1400 ساعت 10:152021-10-02سياسي

حذف چهار صفر از پول ملی به کجا رسید؟


با وجود اینکه بارها تغییر واحد پول ملی مطرح شد اما این موضوع به صورت جدی طی لایحه ای در سال گذشته از سوی هیئت دولت به تصویب رسید و در حال حاضر نیز باید منتظر ماند تا مشخص شود دولت رییسی و مجلس جدید چه تصمیمی درباره اجرای حذف چهار صفر از پول ملی می گیرند؟ - با وجود اینکه بارها تغییر واحد پول ملی مطرح شد اما این موضوع به صورت جدی طی لایحه ای در سال گذشته از سوی هیئت دولت به تصویب رسید و در حال حاضر نیز باید منتظر ماند تا مشخص شود دولت رییسی و مجلس جدید چه تصمیمی درباره اجرای حذف چهار صفر از پول ملی می گیرند؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، برای بار اول ایده حذف صفر از پول ملی در سال 1372 مطرح شد اما این ایده هر بار به نتیجه مشخصی نرسید تا سرانجام در نهم مرداد ماه سال 1398 هیات دولت تصویب کرد که چهار صفر از پول ملی حذف شود.

پس از تصویب این لایحه (اصلاح قانون پولی و بانکی کشور) در هیات دولت، این موضوع برای طی تشریفات قانونی در تاریخ 30 مرداد ماه سال 1398 به مجلس شورای اسلامی ارسال شد و هفتم مهر ماه 1398 نمایندگان مجلس ضمن تصویب یک فوریت این لایحه، آن را جهت بررسی های تکمیلی و ابعاد مختلف اجرایی به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع دادند.

سرانجام این لایحه با انجام اصلاحات جزیی در عنوان و متن در ششم بهمن 1398 مورد تصویب کمیسیون اقتصادی مجلس قرار گرفت و مقدمات جهت طرح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف چهار صفر از پول ملی به کجا رسید؟

حذف چهار صفر از پول ملی به کجا رسید؟