مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 مهر 1400 ساعت 01:152021-09-28بين الملل

آزمایش موشک هایپرسونیک جدید از سوی پیونگ یانگ


رسانه های کره شمالی روز چهارشنبه اعلام کردند پیونگ یانگ با موفقیت توانسته است یک موشک مافوق صوت (هایپرسونیک) را در سواحل این کشور آزمایش کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از راشا تودی ، شبکه خبری رودونگ سینمون کره شمالی اعلام کرد: در اولین پرتاب آزمایشی، دانشمندان دفاعی قدرت پرواز و ثبات موشک را تأیید کردند.

پارک جئونگ چئون، یکی از اعضای بلندپایه دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب حاکم کارگران کره، این آزمایش را در کنار مقامات دفاعی مشاهده کرد.

این آزمایش روز قبل، در 28 سپتامبر انجام شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازیونهاپ، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی همچنین از شلیک یک پرتابه با برد کوتاه در روز چهارشنبه خبر داد.

ارتش کره جنوبی گفت: این موشک در ساعت 6: 40 صبح به وقت محلی از موپیونگ ری در استان جاگانگ شلیک شد و در آب های ساحلی شرقی فرود آمد.

ارتش کره جنوبی همچنین اعلام کرد که سئول در همکاری با جامعه اطلاعاتی امریکا مشغول تجزیه و تحلیل این آزمایش موشکی کره شمالی است.

کیم سونگ ، نماینده کره شمالی در سازمان ملل، روز دوشنبه در مجمع عمومی این سازمان اعلام کرد کشورش از حق مشروع برای آزمایش تسلیحاتی و تقویت توان دفاعی اش برخوردار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزمایش موشک هایپرسونیک جدید از سوی پیونگ یانگ

آزمایش موشک هایپرسونیک جدید از سوی پیونگ یانگ