مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 مهر 1400 ساعت 10:152021-09-27سياسي

نشست «تولید، انباشت و استفاده از سلاح کشتار جمعی» برگزار شد


اولین نشست از سلسله نشست های تبلیغی ترویجی «تبیین گفتمان انقلاب اسلامی» با موضوع تحلیل و تبیین مسئله «تولید، داشت، انباشت و استفاده از سلاح کشتار جمعی» در مدرسه علمیه مروی برگزار شد.

- ، اولین نشست از سلسله نشست های تبلیغی ترویجی تبیین گفتمان انقلاب اسلامی با موضوع تحلیل و تبیین مسئله تولید، داشت، انباشت و استفاده از سلاح کشتار جمعی در مدرسه علمیه مروی برگزار شد.

در ابتدا، نشست سیدعلیرضا داودی محقق و پژوهشگر، ضمن توضیح مختصر روند غنی سازی اورانیوم تا رسیدن به فرآیند شکافت هسته ای را بیان کردند که در بمب اتمی باید شکافت هسته ای به حدی برسد که غیر قابل کنترل شده و همین باعث می شود که پس از استفاده و انفجار هسته ای، دیگر کسی قادر به پایان دادن این فرآیند نیست تا خود فرآیند به پایان برسد.

وی افزود: در این انفجار قله قارچ هسته ای می تواند به ارتفاع بزرگترین قله جهان یعنی قله اورست هم برسد و با سرعت 120 کیلومتر در ساعت هر آنچه که در مقابلش باشد را نابود می کند و حرارت ایجاد شده در این انفجار به اندازه حرارت پوسته خارجی خورشید یعنی حدود 6 هزار درجه سانتی گراد می رسد.

در ادامه این نشست وی با اشاره به رأی مشورتی دیوان بین المللی دادگستری که صراحتاً بیان می کند امکان پذیر نیست تسهیلات هسته ای را بصورت عام ممنوع دانست به کشورهایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست «تولید، انباشت و استفاده از سلاح کشتار جمعی» برگزار شد

نشست «تولید، انباشت و استفاده از سلاح کشتار جمعی» برگزار شد