مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 مهر 1400 ساعت 07:252021-09-27بين الملل

حزب حاکم ژاپن چهارشنبه رهبر جدید خود را انتخاب می کند


حزب حاکم ژاپن برای انتخاب نخست وزیر بعدی روز چهارشنبه (29 سپتامبر) رای گیری می کند.

از آن جایی که شینزو آبه، نخست وزیر سابق تقریباً یک دهه پیش با بازگشت غافلگیرکننده خود، - حزب حاکم ژاپن برای انتخاب نخست وزیر بعدی روز چهارشنبه (29 سپتامبر) رای گیری می کند.

از آن جایی که شینزو آبه، نخست وزیر سابق تقریباً یک دهه پیش با بازگشت غافلگیرکننده خود، در دور دوم انتخابات یک رقیب محبوب را شکست داد؛ انتخابات امسال نیز به یک رقابت پیش بینی نشده تبدیل شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از رویترز، تقریبا مشخص است که برنده انتخابات 29 سپتامبر که رهبری حزب محافظه کار لیبرال دموکرات را به عهده خواهد داشت، یوشیهیده سوگا را که به عنوان نخست وزیر محبوبیت چندانی ندارد شکست خواهد داد؛ زیرا حزب لیبرال دموکرات اکثریت را در پارلمان قدرتمند ژاپن دارد.

مقامات ارشد و معروف از جمله تارو کونو 58 ساله، وزیر واکسیناسیون، فومیو کیشیدا ، وزیر خارجه سابق، سانائه تاکایچی 60 ساله، وزیر امور داخلی سابق و فوق محافظه کار و سایکو نودا دبیرکل اجرایی حزب لیبرال برای این منصب رقابت می کنند.

این رقابت پس از قریب به هشت سال تصدی آبه که طولانی ترین دوره نخست وزیری این کشور از سوی یک فرد بود، میزان قابل توجهی از بلاتکلیفی را وارد سیاست ژاپن کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حزب حاکم ژاپن چهارشنبه رهبر جدید خود را انتخاب می کند

حزب حاکم ژاپن چهارشنبه رهبر جدید خود را انتخاب می کند