مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 مهر 1400 ساعت 09:152021-09-26پزشكي

کاهش تعداد اهداکنندگان خون در کرمانشاه خطر آفرین است


مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به کاهش اهدا کنندگان خون در روزهای اخیر گفت: کاهش تعداد اهدا کنندگان خون در استان کرمانشاه خطر آفرین است.

- پژمان صالحی فر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در استان کرمانشاه 25 مرکز درمانی وجود داشته که روزانه به صورت متوسط به 200 واحد خونی نیاز دارند.

وی افزود: برای تأمین نیاز مراکز درمانی راهی بجز اهدا خون وجود ندارد و اهدا خون بعد از روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی به 100 اهدا کننده کاهش یافته است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه تصریح کرد: عمده نیاز مراکز درمانی فرآورده خونی پلاکت بوده که برای درمان بیماران سرطانی استفاده می شود و عمر پلاکت تنها سه روز بوده و قابلیت ذخیره سازی برای آن وجود ندارد.

صالحی فر با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی، گفت: از مردم درخواست داریم که در روز اربعین اهدا و نذر خون را برای کمک به هم نوعان خود فراموش نکنند و به صورت مستمر برای اهدا خون اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: افرادی که برای تزریق واکسن کرونا برکت و سینوفارم اقدام کرده اند مشکلی برای اهدا خون ندارند اما بعد از تزریق واکسن اسپوتنیک و استرازنکا با گذشت 2 هفته از زمان تزریق واکسن افراد می توانند نسبت به اهدا خون اقدام کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش تعداد اهداکنندگان خون در کرمانشاه خطر آفرین است

کاهش تعداد اهداکنندگان خون در کرمانشاه خطر آفرین است