مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 06:202021-09-25اقتصادي

سرشاخه کاری راهکاری برای کاهش حوادث ناشی از گردو تکانی


مدیر اداره جهاد کشاورزی تویسرکان گفت: راهکارهای کوتاه مدت و بلند مدتی برای به حداقل رساندن خسارات ناشی از حوادث مربوط به برداشت گردو وجود دارد که اجرا شده و اثرگذاری آنها به تعامل و همکاری همگانی نیاز دارد.

- ایسنا/همدان مدیر اداره جهاد کشاورزی تویسرکان گفت: راهکارهای کوتاه مدت و بلند مدتی برای به حداقل رساندن خسارات ناشی از حوادث مربوط به برداشت گردو وجود دارد که اجرا شده و اثرگذاری آنها به تعامل و همکاری همگانی نیاز دارد.

مسعود اکبری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: طرح سرشاخه کاری درختان گردوی شهرستان تویسرکان که بیش از دو سال است آغاز شده موجب می شود تا درختان گردوی این شهرستان رشد عمودی نداشته باشند و به طبع گردو تکان ها نیازی به صعود به ارتفاعات بالا برای برداشت گردو ندارند.

وی افزود: همچنین فرآیند سرشاخه کاری درختان گردو باعث می شود تاج این درختان به گونه ای شکل بگیرد که هم امکان چیدن گردو از پایین درخت فراهم شود و هم بتوان با استفاده از دستگاه های نوین برداشت گردو مانند شیکر اقدام به برداشت گردو کرد.

اکبری اظهار امیدواری کرد که ظرف پنج تا شش سال آیند حداقل 50 درصد از باغ های گردوی شهرستان تویسرکان که در مکان های صعب العبور قرار ندارند از مزایای طرح سرشاخه کاری در این بخش برخوردار شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرشاخه کاری راهکاری برای کاهش حوادث ناشی از گردو تکانی

سرشاخه کاری راهکاری برای کاهش حوادث ناشی از گردو تکانی