مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 شهریور 1400 ساعت 06:102021-09-20سياسي

باید یک سیستم قانونگذاری مستند به اجتهاد اسلامی شکل بگیرد


رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با اشاره به سختی کار مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در عرصه قانونگذاری بیان داشت: این مرکز در عرصه قانونگذاری، نه تنها باید نظام های حقوقی و تجربه های روز دنیا را بشناسد بلکه باید بر اساس مبانی اسلامی اجتهاد کند و باید یک سیستم .

- ایسنا/قم رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با اشاره به سختی کار مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در عرصه قانونگذاری بیان داشت: این مرکز در عرصه قانونگذاری، نه تنها باید نظام های حقوقی و تجربه های روز دنیا را بشناسد بلکه باید بر اساس مبانی اسلامی اجتهاد کند و باید یک سیستم قانونگذاری مستند به اجتهاد اسلامی شکل بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهدی رجایی نیا در نشست مشترک با عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: امروز ظرفیت های بالقوه زیادی در حوزه های علمیه در مباحث حقوقی و قانونی وجود دارد که برای بالفعل کردن آنها نیازمند حمایت بیشتر مجلس شورای اسلامی بویژه فراکسیون روحانیون هستیم.

وی گفت: همه تلاش ما در نظام اسلامی این است که قوانین را بتوانیم اسلامی کنیم، نه تنها بگوییم مخالف شرع نیست بلکه بر اساس شرع و مبتنی بر ارزش های اسلامی آن را تصویب کنیم، این امر نیازمند این بود که حوزه از نظر علمی در عرصه قانونگذاری ورود جدی داشته باشد و متاسفانه هنوز زمینه های لازم برای این کار فر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید یک سیستم قانونگذاری مستند به اجتهاد اسلامی شکل بگیرد

باید یک سیستم قانونگذاری مستند به اجتهاد اسلامی شکل بگیرد